Hundstallet

Varför lägger ni pengar på att skicka brev till mig?

Uppdaterad

Då vi är en ideell förening helt beroende av gåvor från allmänheten så skickar vi regelbundet ut direktadresserad reklam ( DR) till våra givare och medlemmar, ibland även i syfte att nyrekrytera fler gåvogivare. Vi arbetar väldigt effektivt med alla kostnader när det kommer till DR, faktum är att våra byråer arbetar till största del pro bono (utan kostnad) med sin tid och vi får väldigt stora rabatter på våra utskick som ideell förening, uppåt 70% i vissa fall. Sedan har vi arbetat mycket noga med att testa olika sätt att kommunicera och ser att färgtryck ökar konvertering och mer insamlade medel till hundarna. Så det finns en tydlig poäng med hundarna som prio 1 i allt vi gör. Ett exempel följer, som visar på vad Hundstallet får i form av värden och rabatter som är mycket bra och som bidragit till att vi nu kommer kunna öppna vår nya anläggning i Örkelljunga inom kort. Detta går även att applicera på våra DR-utskick: 

På Hundstallet möter vi ett fortsatt ökat tryck av hundar som är i stort behov av vård, rehabilitering och omplacering. Antal hundar som kom till Hundstallet 2023 ökade med 45%, under starten på 2024 ökade antal hundar med 31%. Tack vare alla otroliga givare kan vi göra mer för fler hundar, 2024 har vi kapacitet att ta emot över 1 000 hundar, under 2025 uppåt 1 400 hundar. För att kunna informera om Hundstallet viktiga arbete, öka insamlingen och nå fler givare behöver vi kommunicera. En kampanj och t ex DR-utskick gör detta möjligt.

  • Att producera kommunikation kan vara en kostsam investering, för en ideell förening som Hundstallet måste vi alltid arbeta väldigt kostnadseffektivt med stor respekt för insamlingen.
  • Majoriteten av våra byråer arbetar Pro Bono, likaså filmteam och influensers.
  • Exempelvis arbetar vår mediebyrå Bizkit Havas helt utan kostnad, till ett värde av 1,2 miljoner sek under 2024. Det är rätt otroligt fint.
  • Likaså bidrar influensers med sin tid och sina kanaler utan kostnad till ett värde över 1 miljon sek under en kampanjperiod.
  • När Hundstallets reklam syns i media får vi även kostnadsfria fillerutrymmen i kanalerna, till ett värde över 600 000 sek under en kampanj, lågt räknat. Insatser som på riktigt åstadkommer bättre hundliv.

Bara här är det totala värdet Hundstallet får utan kostnad över 2,8 miljoner kr.


Vill du inte att vi skickar direktadresserad reklam till dig så hör av dig till vår Givarservice.

warning Created with Sketch.